Mammografi och vardagslyx.......


Idag har jag varit till Borlänge på mammografi.
Det är andra gången för mig.
Det är väl inget man såg fram emot precis. Man känner sig lite utlämnad när man
står där med bar överkropp och någon trixar, "sliter och drar" i brösten.
Och inte är det skönt att få brösten klämda mellan två plattor.

Men idag var det inte så "farligt" och "jobbigt" som första gången.
Första gången var det två personer, en man och en kvinna, som "slet och drog"
i brösten, lite mekaniskt och utan "medkänsla".
Idag var det bara en kvinna som gjorde själva mammografin.
Och hon var jättebra! Hon var verkligen mån om en. Hon frågade hela tiden
om allt gick och kändes bra.....trots situationen.
Och inte var hon hårdhänt heller, utan var väldigt försiktig och "mjuk" i sitt sätt.
Så dagens mammografibesök kändes helt okej....trots allt.

Johanna och Hasse följde med mig till Borlänge.
Johanna skulle dit och handla skolsaker och hämta ut ett nytt objektiv till sin kamera.
Hasse var med som sällskap och chaufför.

Idag shoppade till och med jag. Fyra par örhängen på Guldfynd.
Men sen var det också bara den affären jag var in i.

När vi åkte hem, stannade vi till hos brorsan och dom.
Där blev vi bjudna på kaffe och hade en trevlig pratstund.

När det var dags för kvällsmat, unnade jag och Johanna oss lite
"vardagslyx". Vi var ner till Hong Kong City och åt.
Hasse och Mattias ville ej följa med.







Johanna beställde wokad kyckling med grönsaker och cashwenötter.
Jag beställde en fläskfiléplankstek (brorsan och Linas rekommendation).
Maten var jättegod och vi blev MÄTTA!!!



Trackback
RSS 2.0