Dammsjön i Björsjö.......

Efter det att jag hade duschat, vid lunch tid, så behövde jag inte
fundera på vad eller om jag skulle göra något.
Mattias ringde och undrade om inte jag kunde skjutsa dom och bada.
Han ville till Dammsjön i Björsjö.

Jag åkte och hämtade dom i Ludvika, vid minigolfen, där dom spelade.
Sen åkte jag, Johanna, Mattias, Seppo och Martin till Dammsjön.








Vi var alldeles själva vid badstranden...... hmmmm....kanske inte så konstigt.
Ja, jag hade inte ens en tanke på att det ev. skulle finnas flera badare där.
Badsäsongen är nog över för den här gången?.......




Först i blev, inte helt oväntat, Mattias.

Jag och Johanna hade också badkläderna med oss, men efter att vi doppade
tårna i vattnet så bestämde vi oss för att INTE bada.
Brrrr....vattnet kändes kallt!
Det är ju en djup sjö, så vattnet är väl alltid lite kyligare där.

Mattias och Martin badade.
Seppo badade inte, men han blev väl nerkyld av att hans söner skvätte
ner honom......och sen blev det ju lek och knuff på bryggan.
Grabbarna försökte få i pappa sin, men det lyckades dom inte med..... det
var bara dom själva som till sist hamnade i sjön.
Än är det "krut i gubben"......















Trackback
RSS 2.0