42 år idag.......

Idag blev det ett litet bakslag för mig..... idag är jag
tröttare igen och axlarna värker mer...... än igår..... och jag är
fortfarande hemma från jobbet......

Idag fyller jag även år. Men sen några år tillbaka har jag sagt
ifrån mig allt firande.

Men min familj envisas ändå med att uppvakta mig.... på ett
eller annat sätt.

Mattias som ej har kunnat äta tårta tidigare pga av sin äggallergi,
ville att jag skulle göra två tårtor idag, så att han fick äta mycket.

Sagt och gjort!




Mattias ville ha en tårta med jordgubbssylt och vaniljkräm i, och strössel uppe på.
Och det fick han.
Men den andra tårtan valde jag att göra i en helt annan smak.
Det blev en banan och dajmtårta. Jag har aldrig gjort en tårta i den
smaken förut, men det var väl helt okej..... ja, lite mer banan kunde det ha varit i
och mindre grädde. Men då vet jag det till en annan gång......




När Hasse kom från besiktningen av sin motorcykel, hade han köpt en fin
blombukett till mig (den i mitten).

På eftermiddagen kom mina föräldrar med blommor, present och med en jättegod
hemgjord blåbärspaj....som det är någon sorts Kesella smet uppe på.
Mums! Den var super god!!!

När vi satt och fikade kom Johanna hem från skolan.
Hon hade också med sig en blombukett till mig + att hon hade köpt två
stycken tidningar. Det är idé, insperation och pysseltidningar.
Åh, vad roligt det ska bli att bläddra och läsa i dom.
Då ska jag krypa ner i soffan och läsa dom.... ikväll.

Även om jag inte vill fira min födelsedag, så självklart blev jag glad över
min familjs uppvaktning och över de fina blommorna och presenterna.
TACK så mycket, till er!!!!

Mattias har jag knappt sett idag. När han kom hem från skolan hade
han kompisar med sig och dom var här ett tag, men sen försvann dom.

Men han var nyss hem och åt tårta. Han åt två bitar och tyckte det
var jättegott :) Men sen hade han bråttom tillbaka till kompisarna.



















Trackback
RSS 2.0