Baciller överallt........

Då var dagens skift, på kontoret, avklarat för idag.
Det var ännu en dag med mycket att göra....och stressigt.
Och det blir inte mindre stressigt av att ett system i datorn krånglar....och
typiskt just det systemet som man måste jobba med....och som man
har mest jobba att göra i.....grrrrr.

Jag har ju två sjuklingar här hemma.
Mattias har varit hemma från skolan i tre dagar nu.
Han har ont i huvudet, feber och han har även haft ont i magen.
Hasse har snart varit krasslig i en veckas tid, och det blir bara sämre och sämre.
Idag stannade han till och med hemma från jobbet (och det är inte vanligt).
Han har en jävla hosta (som höll mig vaken inatt), snuva, huvudvärk och ont i kroppen.
Sen vet jag inte om han fortfarande har ont i halsen och hur det är med febern?

Ja, det är ju i dessa tider (julen) som många baciller florerar runt överallt.
Det är mycket folk som är i rörelse i "julhandels-trängslet"..... många olika "juliga"
arrangemang som besöks av många.....osv.

Jag hörde att det även går magsjuka nu....huvva!
Måtte vi klara oss från den! "Peppar, peppar...."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0