Mitt "mat" alfabete......

A-fil, ett glas, dricker jag varje vardagsmorgon innan jag ska till jobbet.

Blåbärspajen (på vetedeg) som min mamma gör är den godaste jag vet.

Choklad älskar jag, men chokladpudding tycker jag inte om.

Dopp i gryta, till jul, har jag aldrig ätit.

Efterrätt äter vi aldrig hemma.

Finskt råg- och surbröd är mitt favoritbröd.

Gravad fisk tycker jag smakar bäst och godast på en rågmacka.

Hästkorv äter jag inte. Tycker ej om det.

Ingen midsommar utan svenska jordgubbar.

Jag är urusel på att äta frukost, direkt på morgonen.

Kaviar som pålägg har jag endast på knäckebröd med ost.

Lever tycker jag inte om.

Mjölk i kaffe måste jag ha.

Nötfärs är en bra råvara i matlagningen, man kan göra så mycket med det.

Oliver tycker jag inte om. Har provat flera gånger att äta en oliv, men nej.

Paprika är gott, men tyvärr gillar inte min mage det lika mycket som min mun.

Quorn gillar jag inte....det är ju svamp....som jag inte heller tycker om.

Regnbåge är en god matfisk.

Som påläggs favorit har jag ost i alla smaker och former.

Tomatketchupen ska vara Felix´s. Den är godast.

Ugnstekt falukorv med hemgjord mos är ju så gott.

Viltkött äter jag inte. Tycker ej om det.

Wazabi har jag provat en gång till sushi. Det var en stark krydda.

Yoghurt tycker jag om, men inte om bitarna/klumparna (sylt) som finns med.

Ångkokta grönsaker smakar bäst.

Ädelostsås är gott till kött.

Ölen ska vara iskall om/när jag dricker den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0