Dom där och vi här......

Efter lunch åkte Johanna och Hasse till Stockholm.
Johanna ska gå på Paul McCartneys konsert i Globen.
Hasse är endast med som chaufför och sällskap.
Han skulle försöka hitte en Burger King och gå in där och sätta sig för äta
och uggla där medans Johanna var och lyssnade på Paul McCartney.

Om Mattias hade velat, så skulle även han och jag ha följt med.
Men Mattias har velat fram och tillbaka... ena stunden har han sagt att han vill med,
och vid nästa stund har han sagt att han inte vill med.
Men imorse sa han att han inte ville följa med, för det fanns ändå inget
att göra där för honom......
Så då blev det att jag och Mattias blev kvar här hemma.

Jag är liiiite orolig för Stockholmsresenärerna.
Då tänker jag mest på när dom ska åka hem ikväll.
Usch, det är så mörkt....svårt att se djur i tid.....och andra faror på och
efter vägarna.....halka.....osv.

Hasse som chaufför litar jag på....det inte det.
Men det finns ju en massa andra chaufför jag inte litar på....så att säga.
Alla dessa fartdårar som tror dom har världens bästa koll på sin
körförmåga, bilen och trafiken......alla dessa idioter som sätter sig bakom
ratten och är alkohol- och/eller drogpåverkade....osv.

Usch ja, det finns många där ute i trafiken som inte borde vara där!


Jag och Mattias har haft en slö- och mysdag hittills.
Vi har gjort det vi har känt för och sen har Mattias en "kompisfri" dag här hemma.
Skönt! Då är det så tyst och lugnt här.

Själv har jag inte haft en kompisfri dag.
Teresa kom förbi här på eftermiddagen och var pratsugen.
Så vi satt i varsin soffa och "skvallrade" för fullt.......

Mattias och jag fixade ihop kvällsmaten tillsammans idag.
Sen satte vi oss vid köksbordet med tända ljus (adventsstaken) och åt
och pratade. Det var så mysigt så! Bara han och jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0