Trevligt besök, julkort, föräldrar och solsting och snedsprång.......

Eftersom vi alla var vakna sent inatt, så sov vi lite längre idag....
Jag vaknade av att telefonen ringde strax efter kl. 10.00.

På eftermiddagen fick vi ett sällsynt besök.
Det var Johanna, Martin och lilla Alvin som kom.
Trevligt!!!

Johanna skulle iväg och jobba, så hon hann inte vara här så länge.
Men Martin och Alvin stannade kvar ett tag till, efter det att Johanna hade
gått iväg och jobbat.

Lilla Alvin är ju så god!
Han vill gärna kramas och vara i famnen.... till och från.
Inte mig emot! Det är ju så mysigt!
Jag fick även den äran att sjunga med honom.
Så vi sjöng "Imse, Vimse, Spindel" och "Lilla Snigel Akta Dig".

För ett tag sen skjutsade jag hem Martin, Alvin och Alicia.
Vi plockade upp Alicia efter vägen, hemma hos hennes kusiner.

Om ett tag ska jag sätta mig i köket och skriva alla julkorten för i år.
Det kommer att bli en hel del det.... och jag får säkert skrivkramp......
Men jag tycker om att skicka julkort..... dels för att julkorten är så fina och
sen för att göra mottagarna glada (förhoppningsvis) och sen är det ju samtidigt en
lite signal/påminnelse om att man fortfarande "kommer ihåg dom"...... trots att
man inte har hört av sig på länge eller träffats på länge.......

När korten är färdigskrivna ska jag åka hem till mina föräldrar en sväng.

Och klockan 20.00 ikväll sitter jag framför tv:n och tittar på
"Solsting och snesprång".




Kommentarer
Postat av: Sabine

I fall om du önskar ha ett julkort fran Tyskland du maste skicka mig din adress.

Idag vi var till en julkonsert med berömd konstnärer. Det var trevligt!



Hälsningar fran Neubrandenburg!

Sabine

2011-12-11 @ 19:51:19
Postat av: Anonym

Sabine: Ja, jag vill jättegärna ha ett julkort från Tyskland! Jag har skickat min adress till dig via mailen.



Jag har aldrig varit på en riktig julkonsert. Det har bara aldrig blivit av...hittills.



Kram!



2011-12-11 @ 23:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0