Tråkigt avslut.......

Oj, oj, oj....vilken avslut vi fick på denna dag.

Vi har som "tradition" att födelsedagsbarnet får välja en maträtt
som ska ätas på självaste födelsedagen.

Mattias ville ha en kebabrulle.... och det fick han.
Jag tog en pizza med tonfisk.

När vi sitter och äter så frågar Mattias om han kan få en liten bit
av kanten på pizzan.... för att doppa den i beasås.
Jag kollade så det inte fanns någon tonfisk på den, eftersom Mattias
är allergisk mot tonfisk.

Han åt den smala remsan av degkanten på pizzan och sen åt han
kanske 1/4 del av sin kebabrulle.

Sen började det klias i halsen på honom.
Han tog allergimedicin, men det blev han bara att spy av.
Vi gav honom kortisontabletter, men det spydde han också upp.

Halsen kliades fortfarande....och då tyckte jag att det var lika bra
att åka till akuten.....ifall det bara skulle bli värre och eftersom han inte
fick behålla något av allergimedicinerna.

Hasse åkte iväg med Mattias.
Själv blev jag kvar hemma med gråten och paniken i halsgropen.
Fy fan, vad jag blir paralyserad, rädd, panikartad när det är något
med halsen och andningen på folk....och helst när det blir så för Mattias
pga av en allergisk reaktion.

I normala fall är det jag som kan behålla lugnet i vardags situationen och
det är Hasse som blir hispig och nervös.
Men när det gäller sjukdomar, skador och sånt på folk och helst när det
gäller mina barn, så är det jag som blir helt hispig och nervös och Hasse
behåller lugnet....
Jag blir helt förhandlingslamad.....så gott som i alla fall.....

Inget blev värre med Mattias och läkaren på akuten undersökte honom.
Men han fick vara kvar ett tag till efter undersökningen..... för säkerthets skull.

Fastän Mattias ringde från akuten och sa att han mådde bättre, så blev jag
inte lugn av det. Jag började inte varva ner mig förrens för ett litet tag sen.....
och jag är inte riktigt lugn än.....

Vad exakt han reagerade på, vet vi inte säkert.
Men antagligen var det pizzakanten..... han kanske är super allergisk mot
tonfisk? Det kanske räckte att det fanns lite tonfisk nära kanten?
Eller om han är så känslig att han inte ens kan sitta brevid någon som
äter tonfisk?
Eller så var det något i kebaben?

Ja, usch ja.... hur det än var/är så blev det ett tråkigt och annorlunda
avslut på Mattias födelsedag.......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0