Är det vår, höst eller vinter nu???........

Kvällen har varit lugn här hemma.

Mattias har mest spelat med sitt nya Xbox 360, som han fick i julklapp.
Jag och Hasse har tittat på tv:n och setat här framför datorn,
om vartannat.

Ute blåser det för fullt, det riktigt tjuter i skorstenen och
knakar i husknutarna.....emellan åt.....huvva.

Jösses, man kan inte tro att det är vinter nu!
Ena dagen känns det som om det är höst....nästa dag kan det kännas
som om det är vår.....och några enstaka dagar har det känts som
om det är vinter....men dom dagarna har varit alldeles för få.

Hellre har jag en riktig vinter än en "vår-höst-vinter"....som det är nu
och har varit.

Idag har det ju till exempel regnat.
Där det har blivit packat med snö, tidigare, där var det svin halt idag.
Ni vet, is med vatten på.
Det gällde att ha tungan rätt i mun när man var ute och gick.... och en massa tur.
För det var väldigt snålt sandat där jag gick idag.
Dåligt, tycker jag!

Har jag otur så håller jag på att bli förkyld.
Jag har nyst och snorat hela dagen idag.....ibland mer och ibland mindre.
Emellan åt har jag varit alldeles täppt i näsan.
Så vi får väl se.....om det bara är något tillfälligt eller om det är
min tur att bli sjuk, i den här familjen?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0