Är det nån sorts tecken????.......

Undra vad det är för magiskt med tanken på att
man ska städa????

Idag hade jag tänkt städa här uppe på.

Började dagen med lite softning här framför datorn.
Sen gick jag ner och laddade skurhinken med varmt vatten,
rengörningsmedel och en disktrasa.
Hann inte mer än upp med hinken förrens det ringde på dörren.

Där ute stog Seppo med en hund.
Han var ute på en promenad och undrade om någon av kidsen
ville följa med honom.
Inte helt oväntat så ville Johanna det och Mattias inte.

Jag gick ut en stund, på gården, och pratade med Seppo.

När jag kom in så passade jag på att ta med dammsugaren upp.
Hann inte mer än ställa ner dammsugaren förrens det ringde på dörren, igen.

Den här gången var det Teresa som kom.
Så första halvan av eftermiddagen har jag umgåtts med Teresa.
Det blev, som vanligt, lite kaffe och mycket prat.
Och som vanligt, så var det trevligt och roligt att träffas.

Medans Teresa var här så kom ytterligare en kaffegäst förbi här.

Teresa gick hem för ett litet tag sen.

Få se om jag hittar någon lust till att börja med städningen????

Så visst är det konstigt att när man har tänkt att städa, så
dyker det upp, nästan alltid, något annat trevligare????

Hmmm....är det någon sorts tecken på att jag inte ska
slösa bort min dyrbara tid för att städa????
Att jag ska ha det roligt och trevligt istället?????

Hmmmm....?????????




Kommentarer
Postat av: Karina

Klart du ska umgås med dina kompisar istället för att städa!!! :-)



"Det är bättre att vårda en vänskap än ett skitigt golv". Eller nåt sånt, kom jag på just nu...



Du vet väl vad man brukar säga, dammråttor är ett bevis på att jag gjort något roligare... :-)

2011-02-06 @ 19:42:55
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Ja, precis!!! =)



Kram!

2011-02-06 @ 20:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0