Jätte halt.......

Det blev ingen städdag för mig...

Mot kvällningen var jag hem till brorsan och kidsen.
När jag kom dit, så var dom inte hemma.
Dom var och handlade, så då fick jag vänta ett tag på dom.
Medans jag stog där ute och väntade på brorsan, så såg
jag hur halt det är ute idag.
Alla som gick hade lite problem med halkan....ja, dom höll
på att ramla omkull.
Och jag såg även två personer som halkade och druttade på ändan.

Hemma hos brorsan fick jag gott kaffe.
Kidsen var på alerten och tjolade hela tiden....ibland samtidigt, så
jag hade lite svårt att hänga med vad dom båda två försökte berätta.
Molly var på sånt strålande humör, så hon dansade och sjöng för mig.
Hon kunde sjunga på låten "Manboy"!!!!!
Då blev faster impad!!!!

När jag sen skulle hem och gick till bilen, så höll jag på att
sätta mig på ändan.
Jösses, vad halt det var!!!

Trots att jag körde lugnt och sakta, så fick jag lite problem vid
en korsning. När jag bromsade så gled bara bilen...både fram och
åt sidan. Fyyy faaan, vad rädd jag blev!
Såg framför mig hur det kom en bil på den andra vägen och som
jag skulle antingen köra på eller att den körde på mig.
Men, jag hade tur!!! Det kom ingen bil.
Puuuuhh.....

Så gott folk. Ska ni ut ikväll, med fots eller med bilen, så
tar det väldigt försiktigt och lugnt!

Jag gjorde det, och ändå höll det på att gå illa för mig.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0