Moddigt......

Det blev ingen skoter idag :(

Jag och Hasse har varit upp till stan, här på eftermiddagen.
Vi var in på loppiset och hämtade mina saker.
Det var inte mycket kvar. Skönt!
Så gratis lockade många till att rensa mitt bord =)
Bra!!!

Sen var vi till Coop på Lyviksberget.
Det var rätt så mycket folk där.

När vi handlat färdig, stannade jag till vid disken med
bakelser och fikabröd.
Och så köpte jag med lite gott i gott, gott hem.
Så för ett tag sen fikade vi. Gott!

Men jösses, vad moddigt det är på vägarna.
Riktigt otäckt, på sina ställen.
Man har ju ingen kontroll över bilen, som slänger sig hit och dit.
Och på vissa ställen är det så moddigt, helst vid korsningar, så man
nästan kör fast med bilen i snön. Man lyckas komma loss med nöd och näppe.

Dåligt av kommunerna i detta land!
Dom är så förbaskade snåla och ska spara pengar, istället för att se
till att vägarna är ordentliga och minimera riskerna för olyckor.

Grrrrr....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0