Pyssel och promenad......



Ja, så har man varit barnvakt.

När Nellie kom, hade hon först varit iväg och köpt sig nya Hello Kitty klistermärken som hon
började direkt med att klistra in i sin Hello Kitty sagobok.
Sen fick jag äran att titta i den.

När det var matdags, så gjorde jag det väldigt enkelt för mig.
Jag och Nellie var iväg till "Mamma Brandten" och handlade mat åt henne och mina kids.
Själv åt jag goda rester från igår.
Ungsrostade grönsaker med skinksnitzel och sås.

Efter maten blev jag jätte slö, så då satte vi oss i soffan och kollade på barnprogram.
Där i soffan höll jag på att somna.
Medans jag satt och halv slumrade så var Nellie upp till Mattias och frågade om
dom skulle spela spel. Och det gjorde dom.

Precis när Mattias och Nellie hade spelat färdig, så kom två kompisar
till Mattias. Då försvann dom upp till Mattias rum.





Jag och Nellie fortsatte med att pyssla lite.
Först tänkte vi måla i målarböcker, men sen kom vi på att vi skulle klippa och klistra.
Medans vi satt och pysslade, som kom Lina och skulle hämta hem Nellie.

Det var så lätt och lugnt att vara barnvakt åt Nellie idag.
Hon var så lugn!





När Nellie hade åkt hem, så kom jag och Johanna på att vi skulle ut och ta oss en liten promenad.
Vi var så trötta, så vi tänkte att vi kanske skulle piggna till.
Och visst, det gjorde vi väl....lite i alla fall.

Vädret var väl kanske inte det skönaste.
Det snöade rätt på ansiktet, så man var tvungen att gå lite nerböjd med huvudet.
Och ändå så lyckades man svälja flera hundra snöflingor.....

Ingenstans var det nyplogat, så det var lite jobbigt i mellan åt att gå och
pulsa sig fram i snömoddet. Men det gick det med!





När vi promenerat färdigt, så var vi rätt så snöiga.



Trackback
RSS 2.0