Fika hos en RIKTIG djurvän.........

På eftermiddagen var jag och Katja hem till Anette och Henke.
Vi skulle dit och fika och "skvallra".
Vi hade det trevligt, och tiden den bara svischade förbi.





Anette bjöd oss på kaffe, ost, kex och vindruvor. Gott!





Katja hade varit flitig igår och bakat dessa muffinsarna, som hon hade med sig.
Chokladmuffins med Nutella uppe på.
Dom var jättegoda!

Anette är en riktig djurvän... och då menar jag RIKTIG!!!
Hon bryr sig VERKLIGEN om ALLA djur.

Och djurvän som hon är, så har hon ju också egna djur.
Här kommer kort på dom.





En papegoja, som höll på att skrämma "skiten" ur mig.
När jag närmade den, så "skrek" den till jätte högt!
Så jag vågade inte gå så nära den, utan jag fick lov att använda zoomen på kameran
för att ta en närmare bild på den.
Om jag inte minns fel så heter gojan "Jacko".





Katt nr 1 störde jag i lite, när den låg och vilade.
Men när jag hade knäppt färdigt kortet, så fortsatte den att vila/sova igen.
Jag tycker katten är likt ett lodjur i ansiktet.....lite i alla fall.
Hmmm...här sviker minnet helt. Kommer ej ihåg vad katten heter.





Här ligger hunden "Peppo" och vilar.
Den gjorde inte så mycket väsen av sig...som tur var....eftersom jag är hundrädd.
Den höll sig undan för det mesta.





Katt nr 2 såg vi inte förrens vi skulle gå hem.
Den låg på en bänk utanför deras dörr, i trapphuset.
Om jag minns rätt, så heter katten "Ragnar".
Åh, jösses! Vilka hörntänder denna katt har.
Den gäspade till när vi stog där och tittade på den.
Fan, den har ju riktiga huggtänder ju....riktigt långa var dom.
Har nog aldrig sett så långa huggtänder på en katt förut.
Dom såg "otäcka" ut!!!!



Trackback
RSS 2.0