20 juli....... Köpcentran i Bergen.......

Idag har vi tagit det lite lugnare.
Hasse och Mattias var på förmiddagen iväg och badade
i äventyrsbadet.
Jag och Johanna var kvar i lägenheten och sov, vilade och
tog det lugnt, hela förmiddagen. Skönt!

Hasse tyckte att vi idag skulle äta lunchen i lägenheten, istället
för att åka ut och äta.
Så han gjorde iordning korv och makaroner med Mattias hjälp.

Efter maten började vi sakta men säkert att börja göra
iordning oss. Sen var det dags att "turista" igen.

Puuuh... det är jobbigt att vara på semester på
ett nytt ställe.
Ingen riktig ro och vila.... utan hela tiden hitta på något
att göra eller upptäcka eller erfara.
Jag är nog mer slut efter denna semestervecka i Tyskland, än vad
jag var när semestern började.....hahhahaaaa.

Till slut bestämde vi oss för att åka till Bergen. Men den här gången
riktade vi in oss på två stora köpcentran.
Vi gick igenom båda två och det blev lite inhandlat....diverse ting.




Det fanns bland annat så här stora spritflaskor att köpa, om man ville.
Det ville inte vi. Vi lämnade kvar dom till någon annan.


Dagens shoppingtur avslutade vi med att äta på Burger King, som fanns
på samma ställe.

Sen åkte vi tillbaka till Sellin.
Där var vi in i en antikaffär. Jösses, vad dyrt det var där inne.
Mycket fina och gamla saker fanns det. Men ack så dyrt!
Johanna lyckades väl hitta en keramikuggla som hon
köpte för 6 €.

Sen äntligen åkte vi tillbaka till lägenheten.

Jag har gått och gått varje dag (inget jag gör i vanliga fall), så det
har min arma kropp fått känna av...... genom värkande
rygg och höfter.
Sen har jag väl inte haft de bästa skorna på mig....

Jag och Hasse var i lägenheten resten av kvällen.
Johanna och Mattias gick till äventyrsbadet och badade
Fastän Mattias redan har använt sitt gratisbad för idag, så fick han
gå in gratis. Kassörskan kom ihåg Mattias sen förut och släppte
in honom för det.
Det var ju snällt!



Trackback
RSS 2.0