22 juli......Piren, Karls och trampbilar.......


Vid lunchtid åkte vi till Sellins centrum.
Det här fina hotellet fanns nära havet.




Vi åkte hit för att se piren. Det var ett populärt ställe, för det var mycket folk
som kom och gick.




Synd att det var så dåligt väder idag. Annars har man passat på att
bada här vid piren och använt någon av dessa solstolar.




Hasse och Mattias gick ner till själva piren och gick runt huset.
Vet att det finns i alla fall en resturang inne i huset. Och längre ut på piren
hämtar någon båt upp folk på sightseeing (läst på internet).

Och eftersom vi var inne i centrum och där finns det massor av affärer, så
ville Johanna gå runt lite och kolla in dessa.

När vi blev hungriga stannade vi till vid resturangen "Zum Skipper" och åt våran lunch.

Menyerna är ju inte det lättaste att förstå, så ibland blir det lite av
en chansning vad man beställer.
Johanna och Mattias tog det säkra före det osäkra och beställde
varsin snitzel med pommes frites och champinjonsås.




Hasse tog en annan variant av snitzel som han tyckte var jättegod.
Själv chansade jag på en fiskrätt. Den var väl så där.
Det var någon vit fisk med ost och tomatsås och till det bandspagetti med
något grönaktig smet och zuccini.
Som sagt, det var en liten chansning och den här gången gick den inte riktigt
hem hos mig. Men jag åt av den och jag blev mätt.

När vi har ätit på olika matställen här i Tyskland, så har man alltid fått
mycket mat och det har Hasse varit super nöjd med.

Efter maten åkte vi till Zirkow, det är en ort som ligger mellan
Sellin och Bergen.
Där finns "Karls" med en massa saker och ting och jordgubbar
(dit har vi varit en gång tidigare).




Vi gick runt några varv där inne och jag och Johanna shoppade lite.
Det fanns väl hur mycket som helst att köpa....bara man har tillräckligt
med pengar och plats i bilen hem..... vilket vi inte har.

När vi så småningom kom tillbaka till lägenheten, ville Mattias hyra
sig en trampbil att åka runt med här på området....trots att det regnade.




Så det fick han väl. Det kostade 4 € för en timme.
Medans Mattias trampade på i regnet, gick vi andra in på ett café och fikade.

Sen gick jag och Johanna runt här på området och var in i olika prylaffärer.
Även här lyckades vi hitta något att handla.

När Mattias hyrtid var slut, ville han fortsätta att hyra trampbilen i en timme till...
för det var så skoj att åka runt med den....trots regn och blöta kläder.




Johanna provade snabbt på att åka i trampbilen och hon tyckte det var så skoj
så att hon ville också hyra sig en trampbil.
Sagt och gjort!




Vi hyrde trampbilarna i en timme till. Mattias passade på att ta en
annan variant av trampbil den här gången.
Sen var kidsen ute i regnet och trampade på i en timme.
Då måste det vara kul, när man trotsar regn och blåst och blir
genom blöt...rakt igenom.... hahahhaaaa.

Resten av kvällen var vi inne i lägenheten.
För att fördriva tiden zappade jag på tv:n för att hitta något "vettigt" att titta på....
eller så satt vi och ritade/målade.....vi plockade även ihop lite av
våra saker för avresan imorgon.... osv.

Mattias och Hasse var iväg en sväng till affären.

Senare på kvällen när jag satt och zappade mellan olika tv-kanaler, så
hamnade jag på en kanal med special nyhetssändning.
Där visade dom en byggnad som var förstörd och folk som var skadade.
Till sist fattade jag att det var ifrån Norge och i Oslo.
Men jag fattade inget mer än att det hade varit någon sorts attentat.

Usch, vad otäckt när man inte fattar och förstår något
pga ett främmande språk.
Vad som helst kan ju ha hänt och vi fattar ingenting.

Nä, imorgon när vi kommer till Sverige och Trelleborg ska jag köpa mig
Aftonbladet på en gång och läsa vad som har hänt.

Jag har inte sett en enda dator här i Tyskland, så jag har inte kunnat
uppdatera mig i nyhetsvärlden.


Trackback
RSS 2.0