Återbud.....

Idag är det en sån där jobbig värme, igen.
Luften står still....det är kvavt.

När jag kom hem från jobbet, satte jag mig i soffan
och flämtade. Det dröjde inte länge förrens jag satt och sov.

Medans jag sov hade Hasse fixat lunchen.
Idag blev det potatisgratäng och grillad kött.
Mmmm....det var så gott så!

Idag var det meningen att jag och Johanna skulle till
frissan och klippa och färga håret.
Men så blev det inte. Frissan ringde och lämnade återbud.
Vi fick en ny tid på tisdag, nästa vecka istället.
Jag som hade sett fram emot idag och bli av med lite barr
(det är för långt nu... svårt att få till en fin frisyr)
och samtidigt få ny färg så det täcker det gråa.
Ja, ja.... jag får väl bita ihop och stå ut några dagar till.

Jag och Johanna har varit hem till busungarna.
Där var det full rulle. Att dom orkar i denna värmen!

Johanna ska tillbaka till busungarna ikväll.
Hon ska vara barnvakt åt dom medans brorsan och Lina ska gå på bio.

Sen var jag och Johanna även ner till hamnen och köpte oss en
varsin glass. Vi satt där och åt av glassen och tittade på folk som kom och gick.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0