Tjat, tjat, tjat, tjat, tjat, tjat, tjat........

Usch, idag har det varit "den stora tjatardagen"....känns det som.

Mina kids har vänt på dygnet, så dom sover bort mer än halva dagarna
och sen är dom uppe nästan hela nätterna.

Jag har tjatat på dom ett längre tag att dom måste försöka vända
tillbaka dygnet tills jag och Hasse får semester.
Men nej då, det har dom inte gjort.

Så idag har jag fått tjata käken ur led för att få upp Mattias
ur sängen.... och det gick väl inte så där jättebra....han bara
lovade och lovade att stiga upp....

Johanna hade faktiskt stigit upp i tid imorse.... fast då hade
jag ju tjatat om det med.... i några dagar nu.

Sen ett annat "hett" tjatämne har varit att kidsen ska städa
sina rum.... och det har dom ju inte gjort.

Ja, ja... jag vet...vi är för mesiga, snälla, veka m.m.
Det finns metoder att ta till för att få kidsen att göra det dom ska.
(Ta ifrån dom datan, utegångsförbud, inga pengar, inga mobiler....osv.)

Hmmmm.... kanske dags att ta till dessa metoder och skita fullständigt
i "det dåliga samvetet"!?

Men för att återgå till mitt tjat, så har jag fått tjata och gör det än
på att Mattias ska städa sitt rum.
Jag har erbjudit honom att jag kan hjälpa honom, men då ska
han också vara med och städa.
(Har även erbjudit Johanna min hjälp).

Vi har städat i hans rum, men det går ju så sakta.
För Mattias kommer hela tiden på olika anledningar för avvika
från sitt rum. Och när han gör det, så går jag också ut ur hans rum... för jag
tänker inte städa själv där....som ju säkert Mattias hoppas på.

Ja, ja....det är bara att fortsätta att tjata och tjata och tjata......
tills jag tappar helt tålamodet och hittar på någon annan metod.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0