Afrika värme i Sverige......

Dag för mycket gnäll nu.

Fy faaa-an vad varmt, hett och kvavft det är idag!!!!!
Det är ju rena rama Afrika värmen!!!
Inte för att jag har varit i Afrika, men det sägs ju att
det är varmt/hett där.

Idag på jobbet funkade jag inte nå.
Jag hade ingen ork till att ens tänka eller koncentrera mig.
All min energi, det lilla jag hade, gick åt att hålla "paniken"
och uthärda denna jävla värmen.
Kroppen och hjärnan bara "skrek" efter svalka.

Fy fan, vad dåligt jag mår när det är sån här värme!

Det här ju inte normalt!!!
Vi i Sverige ska INTE ha någon Afrika värme!
Vi ska ett "lagomt" väder ju!
Det tycker JAG i alla fall!

Kan det vara så som många tror och syftar på, att det är
växthuseffektens fel???

I så fall är det stor tid att vi ALLA tänker på miljön!
Vissa gör det redan och dom är jätte duktiga på det.
Andra gör det INTE.
Själv är någonstans mitt i mellan....tror jag.

Jag försöker sortera så mycket som möjligt, men jag är
medveten om att jag kan bli ännu bättre på det.

Jag försöker välja miljövänliga produkter när jag handlar.
Men även här har jag brister och som jag kan ändra
på och bli bättre på.

Ja, sen finns det väl flera saker och ting i vardagen som man
kan ändra på, för att det ska vara bättre för miljön.
Så även jag!
Jag ska försöka att tänka mera på detta.
För jag vill inte ha ännu varmare klimat i framtiden.
Varken för mig själv eller för mina efterlevande.

Vill du????




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0