Våran midsommarafton.....lugn och skön......





Midsommaraftonen har övergått till Midsommardagen.
Även om det är många som fortfarande firar själva midsommaraftonen.

Jag har balkongdörren öppen och jag hör musik som spelas högt och
människor som pratar/skriker med/till varandra.

Själv har jag haft en lugn och skön midsommarafton.
Precis som jag ville!
Och resten av min familj verkar också nöjda.
Jag har då inte hört något annat.





Förmiddagen var lugn.
Jag vaknade först av alla, så då passade jag på att "vakna till" i lugn och ro
framför tv:n med att kolla på bla Nyhetsmorgonen.

Hasse vaknade efter någon timma och sist vaknade kidsen.
Dom fick jag väcka....









På eftermiddagen åt vi våran midsommarmat ute på altanen.
Det var både mysigt och gott!

Jordgubbar och glass skulle vi ta sen senare.... men det hann vi aldrig med.
Så då får det bli idag i stället.....ja, sen senare på den här dagen.





När vi hade ätit färdigt av allt det goda, så blev vi mätta och slöa.
Ja, jag slaknade ur totalt.... jag höll på att somna.

Så vi tog en liten "paus".... genom att Hasse tog motorcykeln och åkte ut
på liten tur.....jag "vilade" i soffan.....Mattias fick hem en kompis....och
Johanna roade sig med att spela musik framför datorn.





Men mot kvällningen tog vi oss samman och satte oss i bilen och åkte
mot Hedtjärn. Det var Hasses idé.

Jag trodde faktiskt att det skulle vara smock fullt där, men riktigt så var det inte.
Nog för att det fanns en hel del husvagnar och husbilar där, men jag trodde
ändå att så här vid midsommar skulle det vara fullt och lite mer.





När vi kom fram till vårat slutmål, så hittade vi mina föräldrar och deras
bekanta sittandes ute och njuta av kvällen.
Så gjorde även vi.
Men efter ett tag så kom dom där förbaskade knotten.... och dom var
riktigt ettriga och irriterande.... som dom ju alltid är!
Så då utbyttes den trevliga stunden till en riktigt irriterade och jobbig stund.
Synd att dom där knotten och myggen ska förstöra sommarkvällarna..... grrrrr.









Trots att det var trevligt där ute i Hedtjärn, så fick vi lov att åka
hemöver när knotten blev alldeles för vilda.
Men vi hann vara där ute i ca 1½ - 2 timmar.
Det var riktigt skönt!

Ja, sen när vi kom hem så ville Mattias ut och bada.
Så Hasse skjutsade honom och en kompis till Risingbo bad.

Jag satte mig framför tv:n och tittade på en komedi, som gick på en av filmkanalerna.

Johanna försvann ju till några kompisar, efter ett tag..... och
hon är där fortfarande.

Och när Mattias och Hasse kom hem från kvällsbadet, så hamnade dom båda
framför en varsin dator.



Trackback
RSS 2.0