Semeter idag....

Idag har jag varit ledig från jobbet.
Igår när jag bestämde mig för att vara ledig, så hade jag
lite planer för idag.
Antingen att jag och Johanna skulle åka iväg någonstans
på en fotosafari och shoppingtur.
Eller så skulle jag städa.

Nu blev det ingen av detta.

Jag tappade sugen på att åka på en fotosafari när det
blåste kalla stormvindar ute.
Då är det ingen skönt att gå runt och strosa och ta kort.

Städningen blev det heller inget av, för jag somnade
mitt på dagen, framför tv:n och sov i någon timme.
Och efter att jag vaknat, så var jag trött ändå och hade
varken lust eller ork till att börja röja och städa.

På eftermiddagen kom morsan och farsan förbi här en snabbis.

Hasse skulle iväg och skjutsa Mattias och Felix till badhuset,så
då passade farsan på att följa med Hasse som sällskap.

Sen mot kvällen åkte jag, Johanna och morsan till Ludvika.
Först var vi till Dollar Store. Där var det FOLK!
Dom hade tydligen 10-års jubileum idag.
Hmmm...hade jag vetat det, så hade jag inte åkt dit.
För det är ingen kul att trängas bland hyllorna och sen
stå och köa i en evighet.

Efter Dollar åkte vi vidare till Lyviksberget och till Coop Extra.
Där var det också mycket folk i rörelse.
Men det hade jag räknat med, eftersom det dels är fredag
idag och löningsdag.

Mattias kompis Markus ska sova här i natt.
Han har även sin dator med sig, så dom ska väl sitta halva natten
och spela spel.

Själv ska jag titta på finalen på "Let´s Dance".
Jag håller på Frank, även om jag tycker att Jessica är duktig
och har utvecklats enormt under programmets gång.
Hon är också en värdig vinnare.
Men, men...jag har ju diggat Frank ändå sen program ett och
då håller jag ju självklart på honom även idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0