Födelsedagsbarnen........



Eftesom min pappa fyllde år i onsdags och min mamma fyller år i morgon, så
bjöd vi dom på mat idag.

Till Mattias STORA förtjusning, glädje och lycka, så blev det pitabröd
med marinerad lövbiffsfyllning, kall vitlökssås och sallad som
stog på menyn idag.

Jag har lite svårt att planera maten till ett exakt klockslag.
Så jag sa åt mina föräldrar att maten kunde vara färdig allt mellan kl. 12.00 - 13.00.
Och maten blev färdig vid 12-tiden... och det tack vare att
jag och Hasse förberedde så mycket som möjligt redan igår kväll.

Så när morsan och farsan kom, så var det bara för dom att sätta sig
dirkekt vid ett dukat matbord och börja äta.




Alla blev vi mätta och belåtna!
Så man blev lite slö, så där efter maten.
Men vi satt och tog det lugnt och pratade....och Hasse och farsan gick in i
vardagsrummet och kollade på skidskytte.




Dagen till ära,så gjorde jag en tårta i morse.
Det var många, många år sen sist jag gjorde en tårta.
(Förr gjorde jag jämt tårtorna själv).
Det har helt enkelt varit bekvämare att köpa sig en färdig tårta.

Så till kaffet åt vi av denna tårta och alla tyckte den var god!
Och vi blev ännu mättare och slöare av oss......

Men vad gör väl det, för det var så trevligt att bjuda få mina föräldrar på mat
och allt vi åt av var så gott såååå.

Bättre än så kan det väl inte bli!?



Trackback
RSS 2.0