Skyttetrafik......

Igår blev det inget speciellt gjort, annat än att jag fick
åka skyttetrafik mellan hemmet och Morgårdshammar på kvällen.

Först skjutsade jag Mattias och Jocke hem till Jocke.

Efter ett tag ringde Mattias och undrade om han fick sova över hos Jocke.
Ja, då fick jag lov hämta hem honom så att han fick äta och
hämta lite olika grejer.

Vi fick även åka förbi mina föräldrar och hämta en madrass som
Mattias skulle ha och sova på.

Jag fick även sätta på cykelstället på dragkroken (har aldrig gjort det förr)
och kränga på Mattias cykel på den.
Det var inte så svårt.

Men vi hittade inte sprintern till att låsa fast cykelstället med, så då
fick vi börja leta efter en lämplig spik att sätta dit istället.
Och det var inte det lättaste i vårat överfulla och stökiga garage.
Jag har liksom noll koll på vad som finns där inne och vart allt ligger.
Garaget är "Hasses"....så att säga.

Men, men....till sist kunde jag åka, igen, till Morgårdshammar
och lämna av all packning och Mattias hemma hos Jocke.

Så igår kväll var jag alldeles ensam hemma.
Båda kidsen sov borta och Hasse jobbade natt.

Så det var väldigt tyst här hemma.....ja, nästan för tyst.

Jag brukar kunna längta efter tystnad och att få vara hemma
alldeles själv....och när jag väl blev det....ja, då började jag, efter
några timmar, längta efter lite liv och rörelse.
Konstigt va!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0