Mina barns överraskning till mig.........

Idag, vid 14-tiden blev jag "utkastad" från mitt eget hem.
Det var Johanna som sa åt mig att hålla mig borta i några timmar.

Jahapp, det var ju bara att lyda. För jag förstod ju att det
var något på gång ang. mors dag.
Spännande!

Jag tänkte besöka "busungarna" och ev, få mig en kopp kaffe av Lina.
Men när jag var på väg, så såg jag dom nere vid Konsum.
Så då åkte jag dit.





Dom stog och väntade på skjuts.
Dom skulle hem till Linas mamma.

Jahapp....då tog jag fram plan B.
Jag ringde Anette hörde om hon ville bjuda mig på kaffe.
Och det ville hon.
Så då slank jag först in på Konsum och handlade med mig
lite god fikabröd, och sen åkte jag hem till Anette och Henke.

Där satt jag tills Johanna ringde och sa att jag fick komma hem.
Så jag var portförbjuden från mitt hem i ca 2½ timme.

Men när jag väl kom hem, så fick jag mig en glad, trevlig,
fin, rolig och god överraskning!

Jag blev jätte, jätteglad och överraskad!!!!





Av Mattias fick jag en teckning som föreställer våran familj.
Jättefin! Det är väldigt, väldigt sällan man ser Mattias rita.
Så då är det extra roligt att han har lagt ner lite tid och ritat något till mig.

Kuvertet, med den fina och värmande texten, innehöll pengar.





När jag kom in i köket möttes jag av detta!
Åh, vad fint!

Johanna och Mattias hade hjälpts åt och bakat choklad muffins, med
Marabou chokladbitar i.
Dom var super, duper goda!!!!!

Sen fick jag en jättefin bok med fina citat och bilder i om mammor, av Johanna.





Johanna hade även köpt denna gulliga och söta blomma med en söt koppkruka till.
Ståltrådshjärtat med pärlorna har Johanna gjort själv.
Det uppskattar jag väldigt mycket. Dels för att Johanna har lagt ner tid
på att göra den, och sen för att det finns ingen annan som har
en exakt likadan. Den är jättefin!!!!
Och sen fick jag ett kort med en väldigt fin och värmande text i.

Åh, dom är ju så gulliga, mina barn!

Jag blev jätte, jätte, jätte GLAD för den oväntade (men ändå väntade, men
visste ju ej vad som väntade mig) överraskningen.

Det värmer gott i ens hjärta när barnen lägger ner tid och engagemang
på att göra något speciellt för sin mamma.

Det uppskattar jag VÄLDIGT mycket!

TACK, för den fina, trevliga, gulliga, omtänksamma, roliga
och goda överraskningen!!!!!

JAG ÄLSKAR ER, JOHANNA & MATTIAS!!!!!!!!!



Johanna ringde även till min mamma och pappa och
bjöd ner dom på kaffe och muffins.
Och det nappade dom på.
Det var så trevligt att dom kom förbi, så här på en mors dag.
Så då blev ju även mormor firad...kan man väl säga....



Trackback
RSS 2.0