Fullt upp......

Imorse när väckarklockan ringde, var det inte roligt.
Jag hade haft ännu en natt med lite sömn och mycket värk.

Gick upp ändå, men jag kände att det skulle bli för jobbigt
att åka och jobba. Och sen är jag så "trött" på att pressa mig hela tiden...
att orka mer än vad jag egentligen gör.
Sömnbrist och ständig värk tär på en.......

Så efter ett tags funderande bestämde jag mig för att
ta en värktablett och gå lägga mig igen, i någon timme, och
åka och jobba sen senare.

Sömnen blev inte så god som jag hade hoppats på.
Men lite piggare blev jag. Så pass att det kändes inte
så jobbigt att åka och jobba.

Arbetsdagen gick fort förbi... dels för att den blev
några timmar kortare och sen för att jag hade fullt upp.

Hemma har jag också haft fullt upp, fram tills nu.

När jag kom hem tog jag itu med att paketera och skriva
i en retursedel på kläder från Cellbes.
Vissa av kläderna ska bytas till en annan storlek, medans
andra ska retuneras helt.

Sen gick jag ner i tvättstugan och sorterade upp lorttvätten i
olika färghögar. Rena kläder på torklinan plockade jag ner
och vek ihop och sorterade upp dom i olika högar (en
för varje familjemedlem).
Sen startade jag en maskin med vita kläder.

Efter det var det bara att gå in köket och börja med dagens middag.
Idag skulle vi ha ungsrostade rotfrukter och grönsaker och till
det stekt skinksnitzel med sås.

Jag älskar ungsrostade rotfrukter och grönsaker. Det är mumma!
Men det är ju så "tråkigt" att göra det.
Det är ett evigt skalandes och sen ska allt skäras i mindre bitar.
Det tar sin tid, men det är det värt!

Snart ska jag tömma bankkontot....jag ska nämligen
betala den här månadens räkningar.....suck.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0