Mera tungvrickningsramsor........

Jag var "tvungen" att leta på några till tungvrickningsramsor på nätet.

Det finns ju många olika ramsor.....som dom med laxarna.....eller om
de sju sjömännen..... flugan som flög.....osv.

Men jag har letat på sånna som jag aldrig har hört sen förut....
inte vad jag minns i alla fall.

Här kommer dom:

Pappa pappas kappsäck.

Plocka pepparkorn i en kopparkanna.

Tändstickstricks.

Visst måste Mats sitta sist.

Typiskt västkustskt.

Västsvensk tidningsdistribution.

Ställ stället i ställ-stället i stallet istället.

Stursk struts tuggar torsk.




Kommentarer
Postat av: Karina

Tre trätallrikar trillade nerför en trätrappa. :-)

2011-11-11 @ 12:47:33
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Sabine

Blaukraut bleibt Blaukraut und Brautkleid bleibt Brautkleid



Det är pa tyska och betyder:

Blakal bli blakal och brudsklänning bli brudsklänning



Det finns nagra regioner var rödkal och blakal betyder detsamma)



Prov ut och ha det roligt!



Kram

Sabine

2011-11-11 @ 15:54:42
Postat av: Jaana

Karina och Sabine: Tack för tipsen!



Kram!

2011-11-11 @ 16:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0