Hackspett och finbesök.......


Idag på jobbet fick jag en trevlig överraskning, när jag fick se en hackspett
vid våran fågel-matar-stationen.

Jag smög mig fram försiktigt med mobilen och skulle ta kort.
Först ut blev detta kort, som ju inte är det bästa. Men hackspetten sitter vid den
långa talg- coh nötpåsen.
Sen skulle jag försiktigt gå närmare, men hann inte komma så nära.
En av mina arbetskamrater som skulle ut och röka smällde igen plåtdörren med en smäll...
och då blev ju hackspetten skrämd och flög iväg.

Men nu har ju den hittat till maten, så då får vi antagligen se den fler gånger, och då
ska jag förhoppningsvis komma tillräckligt nära för att ta ett bra kort.... och det
med kameran (som jag är lite bättre vän med, än mobilen).




Anette fick finbesök på jobbet idag.
Alvin, Martin, Johanna och Alicia var förbi en snabbis.




Anette hade fått två jättefina prinsessklänningar av en jobbarkompis som hon
skulle ge Alicia. Så det var det dom kom för att hämta.
Lilla Alicia var blyg, för alla hon såg.....




Men lilla Alvin var som han brukar vara, glad, charmig och go.



Idag var det ju ev, meningen att jag skulle ha varit på höstmarknaden i Gubbo.
Men så blev det inte.

Jag har haft ont och varit väldigt stel i hela övre bak- och frampartiet och nacken....
ja, det är jag ju fortfarande.
Varför vet jag inte???
Kände av det lite imorse, men under dagens lopp har det bara blivit sämre.
Så när jag kom hem från jobbet tog jag en värktablett och satte mig framför
tv:n och somnade. Men det blev inte bättre av det...... suck.



Trackback
RSS 2.0