Moln, lykta och Molly.......


Idag när vi var ute och åkte bil, så såg himlen väldigt dramatiskt ut med
stora, mörka, fluffiga och tjocka moln..... som låg som ett långt band ner
mot horisonten. Resten av himlen var klar och lite röd strimmig.
Det såg lite "hotfullt" ut med molnen, men samtidigt såg det häftigt ut.

När vi var ute och provkörde lånebilen, så passade vi på att åka
till Coop på Lyviksberget och handla lite.




Den här fina lyktan kunde jag bara inte lämna kvar på hyllan i Coop....hahhahhaaa.
Visst är den fin!?


När vi kom hem, så kom lilla Molly hit.
Ja, vi stötte på brorsan och Molly ute på byn, så jag frågade Molly om inte hon
ville komma hem till oss ett tag.... och det ville hon.

Jag, Johanna och Molly satt mest och pysslade.....för det var det Molly ville göra.
Vi satt och bläddrade i olika tidningar och letat på något att klippa ut, som sen
klistrades på papper. Ja, man kan säga att vi gjorde lite olika collage.

Just nu är det bara jag och Johanna som är hemma.
Hasse har åkt på julbord via jobbet.
Mattias är på Bergakul och jobbar. Det är nämligen hans klass + föräldrar
som har hand om Bergakul idag.
Nästa gång är det våran tur (jag eller Hasse) att jobba på
Bergakul.....som blir någongång i början på nästa år.



Trackback
RSS 2.0