Julskyltning/marknad........

Ja, då var det första advent idag, och det är även julskyltning/marknad
nere på byn idag.

Stackars arrangörerna för julmarknaden!
Dom har nog vädret emot sig idag.
Det regnar och blåser för fullt just nu...... ja, det är ett riktigt
höst-rusk-skit-väder......

Allt och alla lär ju bli genomblöta.... för något regnskydd under ett
paraply funkar ju inte idag..... när det blåser på så ordentligt.
Ja, och för att inte tala om vad blåsten kan ställa till det för
marknadsarrangörerna.....ja, då tänker jag på olika lottstånd....
julgransförsäljningen.....osv. Det blir nog inte lätt att hålla saker och ting
på sin plats idag.....och torra.

Vem vill ut i det här ruskvädret och försöka känna julstämningen?
Ja, inte jag i alla fall!
Och jag misstänker att många andra med mig gör/känner likadant.....

Tråkigt att vädret ska "ställa till det" när det väl är något
"jippo" nere på byn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0