Ståltråd till tavlorna och till en bock.......

Igår höll vi ju på att fixa och dona här hemma.
Vi kom en bit....men det finns mycket kvar att fixa med....om man bara vill.
Ja, sånt där som har blivit legandes.....sånt som man har tänkt: "Att jag
tar det där sen"......

Men en sak som jag har väntat på "sen", blev gjort igår.
Jag har köpt på mig lite olika fotoramar, på loppis, som jag sen har satt i
tidningsurklipp från gamla tidningar.

Vissa av fotoramarna hade ingen upphängningsanordning där bak,
så att man kunde hänga upp dom på en spik.
Men det fixade Hasse med lite ståltråd.

Sen fick Johanna fria händer att arrangera tavlorna....ja, hur dom skulle
hänga på väggen....och Hasse spikade upp dom....och det lyckades dom bra med!

Det enda som inte blev bra, är att vissa av ramar har en sån där "fot/flärp" där bak
(om man vill ha den ståendes på bordet) som sticker ut bakom ramarna eller är för
klumpig så att ramarna hänger utåt och snett.
Men det ska fixas, genom att vi tar bort "foten/flärpen" på dom helt enkelt....."sen".

Men nu sitter dom på väggen i alla fall....och här kommer kort på det.











Hasse visade även upp en "ny, dold talang" för oss igår.
Han hade gått lös på ståltrådet och skapat sig en julbock....som är lite halt, men
gullig ändå....hahhahhaaaaaaa.......

Så nu står det på köksbordet, än så länge i alla fall........








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0