Ny bil och födelsedagsfika........

Idag var jag tillbaka på jobbet igen, efter att ha varit hemma
helt i några dagar.
Och det märktes på mitt skrivbord....suck.
Så jag hade fullt upp och mer där till och jag blev lite stressad.
För alltid när man är som mest upptagen och har mycket att göra
då blir det något extra....typ någon behöver hjälp med något....någon ska
ha nya pennor.....någon annan ska ha pengar för något utlägg.... 20 st
kommer och frågar 20 st olika frågor som dom tror eller förväntar sig att en annan
ska ha koll på..... osv.
Så när arbetsdagen var slut så var det så skönt att få åka hem.

När jag kom hem och slappnade av helt, blev jag alldeles trött och matt.
Så jag satt mig framför tv:n och slötittade på den.

Precis när jag höll på att somna till så där gott, så var jag tvungen att gå upp.
Vi skulle nämligen åka till Volvo och hämta våran nya bil.
Vi hade en avtalad tid klockan 15.00.
Jag, Hasse och Johanna åkte dit.





Det var lite vemodigt att lämna Saaben.
Jag har ju trots allt varit nöjd med den bilen.... ja, så länge den har funkat som den ska.....
Jag tyckte om att köra den och den var rymlig överallt och skön att sitta i.
Men, men....man vill ju inte lägga ut hur mycket pengar som helst på att reparera den.
Vi har redan gjort det en gång, och det får räcka.





Här är våran nya bil!
Nu får vi hoppas att vi har mer tur med den....."peppar, peppar....."

Det lilla man har hunnit att bekanta sig med bilen är positivt.
Den är rymlig överallt och den är skön att köra och sitta i.


Eftersom det är Johannas födelsedag idag, så åkte vi till Coop på Lyviksberget
och handla en massa gott fikabröd från deras disk.
Det blev bakelser och lite annat gott.

Om ett tag ska vi alla sätta oss ner vid köksbordet och fika.
Bara vi i familjen.

Sen på söndag blir det fika igen (för släkt och vänner)..... jag kom nämligen på
att slå ihop Johannas, Mattias och Hasses födelsedagsfikat/firandet till en och
samma dag ...... eftersom dom fyller år så tätt inpå varandra.
Det blir mindre stressigt för mig då......

Nu undrar jag bara varför jag inte har kommit på den idén tidigare?.... och sluppit
en massa onödig stress....som det faktiskt har varit.
För det har varit ett firande hela tiden.....speciella kalas där ungarna har bjudit hem sina
kompisarna.....fika för släkt och vänner, och alla har inte kunnat komma på samma dag,
så dom har kommit på olika dagar.....
Så det har varit och känts som om vi bara har födelsedagar från 1:a advent till julaftonen.
Och däremellan ska man hinna med alla julsysslor och pyssel.....puuuuh.



Trackback
RSS 2.0