Potatis, morot, palsternacka, rödlök och paprika.......

Hela dagen idag blev inte riktigt en "slöa-göra-ingenting-dag".

För på eftermiddagen kom min mamma förbi och vi satt och pratade
om ditten och datten.

Sen mot kvällningen diskade jag och och plockade lite i köket.
Efter det började jag och Johanna att fixa med kvällsmaten.

Idag blev det ugnsrostade grönsaker, kött och sås.

Johanna skalade morötterna, palsternackor och potatisen.
Sen skar hon upp dom i lagom stora/små bitar.
Medans hon höll på med rotfrukterna gjorde jag iordning köttet och såsen.
Sen tog jag vid och skar upp paprikorna och rödlöken.
Sen var det bara skjuts in i ugnen med plåten, med alla dessa goda grönsaker.
Där fick dom gotta sig i värmen tillsammans med lite olja, salt och fransk örtkrydda.

Mmmm..... det doftar ju sååååå gott i hela köket när man gör ugnsrostade grönsaker.

Vi åt för ett tag sen och det var så gott så!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0