Som sömnmedel för mig.......

Idag har vi ett riktigt höst ruskväder.
Först på morgonen så blåste det ruggigt. Löven yrde ner från träden.
När det slutade att blåsa kom regnet. Och just nu regnar det på ordentligt.....brrrr.

Idag har jag varit jättetrött, mer än vanligt.
Jag sov dåligt inatt, pga av värken.

På jobbet hade jag värk runt ögonen för att jag var så trött.
Men det var bara att jobba på, så man höll sig vaken.

När jag kom hem blev det soffan. Jag satte mig ner och lyssnade på
en ljudbok, och somnade rätt så fort.
När jag vaknade till efter ca 1½ timme visste jag inte om det var morgon eller kväll.
Först trodde jag att jag hade vaknat för att gå till jobbet, men sen blev jag
osäker när min vanliga "morgonvy" var något helt annat... jag såg vardagsrumsfönstret.
Jag var tvungen att försöka kvickna till och tänka till ordentligt hur saker och ting var.
Usch, va "otäckt" det är när man vaknar till så där och man knappt vet vad
det är för dag.... om det är morgon eller kväll......osv.

När jag hade varit vaken ett tag och kände mig fortfarande väldigt trött, så
satte jag mig ner i soffan igen och lyssnade på ljudboken....orkade inte göra något annat.
Men jag vet inte vad det är för fel? Jag somnar jämt till en ljudbok!
Även när jag lyssnar och känner mig pigg!
Vet ej om det är själva grejen ljudbok som är som sömnmedel för mig, eller om
det är uppläsarens röst (den jag lyssnar på nu)?
Jag har lyssnat på en och samma ljudbok sen jag skaffade mig en MP3, och det är ju
snart en månad sen. Jag har nog inte ens kommit halvvägs på boken.
Och varje gång jag ska börja lyssna på den igen, så får jag hålla på och spola tillbaka
och lyssna och leta på där jag minns något av boken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0