Ny mobil igen.......

Bilen gick igenom besiktningen utan manke man. Tur!

På eftermiddagen ringde fasters sötipöti, Nellie, och ville sova över här.
Och det mötte inga hinder.

När vi åkte till Ludvika plockade vi upp Nellie, så hon var med oss
till Phone House och Coop på Lyviksberget.

På Phone House tog det tid.
Killen bakom disken visste inte riktigt hur han skulle göra.
Men efter en hel del fundering så ringde han upp sin chef och frågade råd.

Svaret blev att chefen tyckte att jag skulle åka till Borlänge Phone House
och lämna tillbaka telefonen dit och göra upp med den försäljaren som
hade sålt mobilen till mig.

Jag sa att jag tänkte INTE sitta och åka fram och tillbaka till Borlänge
bara för den sakens skull. Talade även om att personalen i Borlänge hade sagt
att man kunde vända sig till vilken Phone House man ville i framtiden....om det vara något.

Killen försökte ännu en gång påpeka vad hans chef hade sagt.
Jag sa åt killen och ringa upp chefen sin så kunde jag prata med honom själv.
Killen ringde upp chefen igen, men han valde att prata med honom själv.
Och tur var väl det.....för jag var måttligt irriterad just då.....och så kanske jag hade
sagt något dumt.... i stundens hetta?

Till slut gick dom med på att jag fick byta till en annan telefon, där på plats.

Och just i den stunden bröt jag mot ännu en av mina principer.
Jag köpte en mobil som EJ var Nokia.





Den här gången blev det en Samsung Galaxy II, och på den kunde man ladda
ner Word feud och använda Spotify.

Så nu gäller det att lära sig att använda mobilen.... det är ju så mycket finesser
på dom.....nu förtiden.....puuuuh.


Läget här hemma just nu, är att Hasse sitter och "leker" med min nya mobil.
Johanna och Nellie sitter och tittar på filmen "Rio".
Mattias är inte hemma. Han är på Berga Kul.
Själv satt jag mig här vid datorn för ett litet tag sen.

Med andra ord: Vi har en rätt så lugn fredagskväll.




Kommentarer
Postat av: Karina

Hoppas att du får lämna igen telefonen eftersom du blev lurad.

Om man SÄGER TYYYYYDLIGT vad man ska ha telefonen till så ska de väl visa en modell som man faktiskt kan ha användning av!!!

2011-10-15 @ 11:45:50
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Jag fick inte lämna tillbaka den, utan jag fick byta mot en annan mobil.

Ja, nog trodde jag väl att försäljaren i Kupolen visste vad hon snackade om.....men det gjorde hon ju inte.



Kram!

2011-10-15 @ 17:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0