Hemma hos Yvette och Jimmy........

Jag, Johanna, Anette och hennes barnbarn Saga har varit till
Ludvika, till Yvette och Jimmy...... och deras två hundar.....amstaffen Vilda
och Mastiffen Thor.

Ja, jag vågade gå in till hundarna! Ja, vågade och vågade.....det gjorde
jag ju egentligen inte..... jag var l-i-v-r-ä-d-d.....men av någon konstig
anledning så utsatte jag mig för den rädslan.....ja, eller mer för den skräcken.
Jag var så rädd att jag nästan höll på att börja grina.....

Men, men..... hade jag gett mig in i leken, så var jag ju tvungen att leken tåla.





Hundarna var snälla och lydiga.
När dom hade kommit fram och hälsat och nosat på mig, så var det
värsta över.....för min del.
För efter det så brydde dom sig inte mig, så mycket.
Hmmmm....kanske för att jag ignorerade dom????

Anledningen till att vi var hem till Yvette och Jimmy, var att Jimmy skulle tatuera Anette.
Anette har väntat länge på att bli tatuerad, och idag äntligen skulle det ske.
Tuff som Anette är, så lät hon Jimmy tatuera hela tatueringen idag..... med konturer och färg.
Det tog cirka fem timmar!!!








Här är alla konturer gjorda. Sen blev det en lite kaffe- och rökpaus.
Tyvärr så blänker det i tatueringen när jag hade blixt, och utan blixt blev bilden
lite mörk och suddig.





Yvette gjorde hemgjorda köttbullar och mos som hon bjöd på.
Vilket lyx att bli bjuden på mat!
Mmmm.... det var jättegott!





Sen var det dags för den svarta färgen som skulle bli skuggningar.....

Anette har inte svimmat....hahahhahaa.
Det blev enklare för Jimmy att komma åt att tatuera om Anette la sig ner.....eftersom
hon inte kunde sitta lutandes bakåt.








Efter att den svarta färgen satt i skinnet var det dags igen för en toa- och rökpaus.
Det var riktigt skönt och varmt ute på balkongen, i det vackra och soliga höstvädret.





Sen var det "bara" den röda färgen i rosorna som skulle fyllas i och de gröna bladen.
Vid det här laget började Anette få riktigt ont. Och det undrar jag inte nå på!!!!
Herre jösses!!! Tänk själva att ligga under tatueringsnålar i fem timmar!!!!1
Det var duktigt gjort av henne och det var även duktigt gjort av Jimmy att ha
orken att tatuera så länge, på en gång. Det krävs ju en hel del koncentration!

Och så här blev resultatet!
(Lite dålig bild igen, med tanke på blixten).





Fint va!?!?!?!?



Trackback
RSS 2.0