Anettes och min shopping tur........



Anette och jag har varit iväg på en liten shopping tur idag.
Vi började med att besöka loppiset som var i Folkets Hus här på byn.
Vi var där strax efter kl. 10.00 och det var mycket folk där..... så emellan åt blev det lite trångt.





Det här loppisbordet var det lite svårt att bara gå förbi....hahhahaaaa.
Både jag och Anette stannade till där och köpte med oss hembakat fikabröd.





När jag såg det här strykjärnet, tänkte jag på Johanna. Hon har tittat på olika
strykjärn (sånna här gamla) på olika loppisar, men tyckt att dom har kostat för mycket.
Den här kostade 50:-.
Men när jag kom hem och packade upp strykjärnet med stativet, så började jag
fundera om jag inte ska behålla den för mig själv.
Hmmm.... få se hur jag gör?





Men allt det här köpte jag till Johanna för sammanlagt 50:-.
Johanna tycker ju om färgen grön och sen gillar hon ju 50-, 60- och 70-tals grejer.
Ugglor gillar hon också. Och jag har blivit helt manisk vad det gäller ugglor.
Så fort jag ser en uggla på loppisar så köper jag dom.... ja, nästan i alla fall.
Jag kollar på alla ugglor jag ser, men alla kanske inte är så där "fina" eller så kostar
dom alldeles för mycket för att vara en loppisgrej.....och då få det vara.
För jag vet ju aldrig om hon gillar ugglorna jag släpar med mig hem?
Och köper man en dyr en och sen duger den inte, då är det ju inte så roligt......
Men hittills så har hon tyckt om alla ugglor jag har släpat med mig hem.... ja, det
är i alla fall vad hon säger.

Efter Folkan åkte vi till Ludvika och till pingstkyrkans seconhand affär.
Men där är det alltid så mycket folk och trångt är det. Dom har så mycket
saker att det blir bara smala gångar att gå på.
Så stannar man till någonstans så är man genast ivägen för någon som vill
gå förbi en. Och det är väldigt stressande, tycker jag.
Så vi var inte där så länge.

Vi var även in i en "shabby chic affär", men där blev det inget inhandlat.
Visst, det fanns mycket fint, men det är ju så dyrt!

Sen var vi in på Intersport.
Jag skulle titta efter en tunnare vinterjacka åt Mattias.
Den han har nu är så tjock och varm. Den jackan passar bättre när det är
typ 20 minus grader ute......

Det var Anette som såg en jacka som hon var helt övertygad om att Mattias
skulle tycka om. För hon hade sett flera ungdomar i sånna eller i liknande jackor.
Själv var jag lite fundersam......
Men jag slog till och köpte den (fick ju 30 dagars öppet köp) och jag köpte även
en ny mössa som skulle matcha jackan.
Sen köpte jag även ett par lovikavantar, för det har Mattias alltid velat haft.





Så här fin och cool blev Mattias att se ut i sin nya jacka, mössa och vantar.
Jackan ser mycket bättre ut på Mattias än vad den såg ut när den hängde på en galge i affären.

Mattias blev jätte, jätte nöjd med allt och var jätte, jätte glad för de nya kläderna.
Puuuuh, vilken tur!





Jag och Anette unnade oss själva med kinamat till lunch idag.
Mmmm....det var sååååå gott!
Och mätta blev vi!!!
Ja, så mätta att vi orkade inte gå i mer affärer.... hahahhahaaa.

Så då åkte vi hem.



Trackback
RSS 2.0