Det blev bara en toa......

Började min dag med att slötitta på "Emil i Lönneberga".
Jag tycker Astrid Lindgrens barnfilmer är så bra! Det flesta.
Jag kan titta på dom hur många gånger som helst.
En film som jag inte tycker om, är "Bröderna Lejonhjärta".
Jag har nog aldrig sett hela filmen, bara några snuttar här och där.
Varför jag inte gillar den filmen? Hmmmm....vet inte?.... kanske för
att den är så "mörk och dyster"?......

När jag vaknat till började med att städa toaletten nere på.
Och jag var ner och startade en tvättmaskin.

Idag blev det en ordentlig städning av toan..... där lister, skåp, hyllor m.m dammades av....
rensning bland alla dessa schampoflaskor, tuber, sprayflaskor m.m.....byte av
duschdraperi...... lite omflyttningar bland sakerna..... spegelputsning.... ordentlig
skrubbning av kaklet och toaporslinet..... osv....osv....osv....

När jag mot slutet av städningen skulle skrubba rent kaklet vid duschen, gav mina
onda, ömmande och värkande axlarna upp helt!
Jag hade så ont så att jag mådde riktigt illa!
Jag förmådde knappt lyfta armarna.
Tur som är, så har jag en snäll sambo som tog vid och fixade det sista.

Medans han fixade kaklet och badkaret, började jag med dagens lunch.
Orkade inte göra något krångligt, så det blev pasta och en sorts köttfärssås.

Efter maten har jag inte gjort så mycket mer, än hängt upp tvätt... med nöd och näppe.
Hade tänkt tvätta hela dagen, men jag fick ge upp efter tre maskiner.....fick ju knappt
upp kläderna på torklinan.

Grrrr..... jag blir så arg, ledsen och besviken över hur lite jag kan göra innan
mina axlar sätter stopp. Jag hade planerat att städa toan här uppe också och
sen börja med matsalen. Men neeeej.... det blev bara toan nere på.....suck.

Johanna har jag inte sett till än..... hon måtte vara helt slut efter gårdagens
partajandet.... eller så är hon klen?

Mattias har haft kompisar här hemma, men för ett tag sen gick dom iväg till
någon annan.

Hasse åkte vid 15-tiden ner till verket och ska göra sista tolv-timmarsskiftet
för denna helg.

Och jag ska fortsätta att "sura" över mina förstörda planer för idag.......




Kommentarer
Postat av: Karina

Hänga tre maskiner? Hur stort torkrum har ni egentligen?? :-)

Eller kör du i torkskåp i omgångar?



2011-10-09 @ 17:36:30
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Vi har rätt så många torklinor uppsatta i tvättstugan. Så om man hänger på varje lina, så får det plats med mycket tvätt på dom :)

Men oftast brukar jag hänga på varannan lina, för då torkar tvätten fortare.



Nä, vi har inget torkskåp, men en torktumlare. Men de använder jag inte så ofta.



Kram!

2011-10-09 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0