Både positivt och negativt........

På jobbet gick min halva dag jättefort.

På eftermiddagen var jag och Hasse på utvecklingssamtal med Mattias.
Det var både positivt och negativt.
Negativa var att Mattias inte gav allt på lektionerna..... han koncentrerade
sig inte tillräckligt.
Det positiva var att de nationella proven dom hade haft i matte och svenska
var jättebra. I många prov hade Mattias full poäng!
Så grabben har ingen svårt för skolan, han har lätt att lära sig.
Däremot saknas viljan och orken, just nu.
Men förhoppningsvis vänder det snart... med lite olika åtgärden.

När jag kom hem igen satte jag mig på soffan och tog fram min MP3-spelare och
fortsatte att lyssna på boken "Box 21".
Men hann inte lyssna länge förrens jag somnade.
Ljudböcker är ju rena sömnmedlet....hahahhaaa.

Senare på eftermiddagen kom brorsan, Nellie och Molly förbi här.
Dom ville hoppa på studsmattan. Så vi gick ut på gården och tittade på när dom hoppade.
Många goda skratt blev det och deras "tokigheter".

Sen var jag och Johanna ner till Konsum och handlade.

Klockan 18.30 var det dags igen för mig att infinna mig på akvarellkursen.
Det är alltid lika trevligt och avslappnande där.
Våran lärare, Lennart, har alltid så mycket roligt och intressant att berätta.
Idag fick vi bland annat höra om när han och hans fru var till Korsika i fjorton dagar.

Snart ska jag försöka spola tillbaka i ljudboken till det stället där jag kommer
ihåg att jag har hört det förut. Sen ska jag lägga mig i sängen och lyssna på boken tills
"John Bllund" kommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0