På en regnig och blåsig dag.....

Idag har det varit en regnig och blåsig dag, men ändå inte så kallt.
När det är ljummet ute och det blåser lite .... ja, då tycker jag det
är rätt så skönt ute..... ja, om jag inte sitter i en båt ute på sjön eller havet.
Då är det INTE så skönt eller roligt!

Efter jobbet har jag hållt mig inomhus.

När Mattias kom hem från skolan hade han halva skolan med sig.... det bara
vällde in folk.... ja, så kändes det i alla fall.... men riktig så många var dom ju inte...
men alldeles för många i alla fall.... för att det skulle vara störande för oss
andra här hemma.

Jag måste ta ett snack med Mattias om att han kan inte jämt ha en massa
folk här hemma. Dom måste ju kunna vara hos någon annan ibland.
Sen tycker jag att det kan räcka med EN kompis här hemma och ibland
kan dom vara fler.... men inte jämt som det är nu.

Mot kvällningen kom Anette förbi här.
Vi fikade och var ute i vårat stökiga förråd och märkte lite loppissaker som
vi har lyckats skrapa ihop bland allt bröte.

Senare kom även Teresa förbi här på ett litet besök.
Då avbröt vi märkningen av loppissaker och gick och satte oss i köket och pratade.


Idag ringde jag även hjälpmedelscentralen och ville ha hjälp med att ändra
på lufttrycket i min snarkapparat.
Jag fick en tid den 4 oktober!
Jag sa att jag kan inte vänta så länge.... jag är ju redan helt slut, trött och matt.
Jag måste få hjälp så fort som möjligt!
Så efter hit och dit så fick jag en "akuttid" tills imorgon.
Så ibland måste man vara envis och tjatig... det kan löna sig.

Idag har jag även beställt biljetter till en Ålandskryssning åt mig och Hasse.
Det är ett gäng på jobbet som ska åka iväg tillsamman och dom har tjatat
(vissa av dom) på att jag och Hasse också ska följa med.
Efter en del velande och ditten och datten så bestämde vi oss för att bli med.
Så nästa helg åker vi!




Kommentarer
Postat av: Vävaren

Jag förstår att det måste vara jobbigt med ett ständigt väsen i huset. Samtidigt som föräldrarna är glada över att barnen har kompisar så håller jag helt med om att de kunde turas om att vara hemma hos varandra! Annars får ni väl ljudisolera hans rum! ;)



Kul med en kryssning, passa på och njut!

2011-09-13 @ 21:52:30
Postat av: Jaana

Vävaren: Samtidigt som det är jobbigt med en massa kompisar dagligen, så är det ju samtidigt bra att dom trivs hemma hos oss och att jag har "koll" över Mattias.... så att säga. Det är både för- och nackdelar med det där :)



Ja, det ska bli kul med en kryssning!



Kram!

2011-09-14 @ 07:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0