Aldrig mer vill jag uppleva detta.......

Är hemma från jobbet idag med......

Igår kväll fick jag vara med om en upplevelse som jag INTE vill vara
med om en gång till....huvva!

Vi slöade ju till oss och hämtade färdig mat.
Jag tog friterad fläskfilé med sötsur sås till.
Mattias ville ha några friterade köttbitar och sås.
Det har han ätit förut, några gånger.

Efter ett tag började det klia obehagligt i halsen på Mattias.
Han var även in och spydde.

Paniken steg i mig och jag tog fram kortisontabletter åt Mattias.
Han drack upp lösningen, men det dröjde inte länge förrens han fick
gå på toa och spy igen.

Mattias själv blev väl lite skrämd och hysterisk över det enorma
kliandet i halsen på honom.

Eftersom han spydde upp kortisontabletterna och jag var nära ren panik,
så tyckte jag/vi att det var bäst att åka upp till akuten med Mattias.
Hasse och Johanna åkte iväg med honom och jag blev kvar i soffan helt
förstenad och skakig.
Där satt jag och försökte lugna ner mig själv och väntade på att Hasse eller
Johanna skulle höra av sig.

Men dom hörde inte av sig, så efter en stund ringde jag upp.
Han hade fått mediciner och läkaren hade lyssnat på lungorna.
Sen skulle dom vara där i ca 2 timmar för koll, så att inget mer hände.
Och det gjorde det inte, gudskelov!!!

Mattias blev att må bättre efter akutenbesöket.
Skööööönt!!!!!!

Men fyyyyy faaaaa-an vad rädd jag blev och helt skakig och samtidig
förlamad/förstenad.
Tur att Hasse var hemma! För han var rätt så lugn och kunde
tänka och fungera normalt.

Måtte jag slippa uppleva något sånt här igen!!!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0