God påsklunch.....



Idag blev vi bjudna på påsklunch på jobbet.
Det var några från personalen som ställde upp med att fixade iordning den.
Carina pyntade borden med lite påskris med gladfärgade fjädrar på.
Det blev jättefint när det var klart!





Per och Britta fick ta hand om äggskalningen.
Dom hade väl en sisso där ca 120-130 st ägg att skala.
Kan man säga att dom var "äggxperter" i dag?

Idag var det första gången som två karlar var med och fixade i köket.
Kul tycker jag.....och det tyckte även de kvinnliga "husmödrarna" i köket.





Christer och Anette står och skalar potatis för fullt.





När jag var in i köket sen lite senare igen, hade "äggxperterna" kommit så långt att
dom höll på att dekorera äggen med majonäs, kaviar, räkor och färsk dill.
Per gjorde ett jätte fint jobb med ägghalvorna......och dom var goda.





Idag var det även första gången som en chef var med och hjälpte till i köket.
( Ja, i alla fall vad jag vet...).
Annica fick äran att snitta ändarna på prinskorvarna......





.......och det var många prinskorvar som skulle snittas.
Det här är bara hälften av korvarna.





Och här står självaste husmodern Anette och steker prinskorvarna..


När det väl var dags att äta, så glömde jag av att ta kort på det fina, påskiga dukade borden.
Och på självaste maten.

Men vi blev bjudna på sill, skinka, köttbullar, prinskorv, kokt potatis, rödbetssallad,
ägghalvor, olika bröd, ost och påskmust.
(Kan hända att jag har glömt något).
Sen fick vi även en efterrätt: frukt cocktailbär med vispad grädde.

Anette hade även gjort en Janssons frestelse hemma, som hon hade med sig och som
hon bjöd av till mig. Mmmm....den var jätte god!

Allt var jätte gott!
Och dom som hade gjort iordning maten och dukningen, hade gjort ett kanon jobb!
En JÄTTESTOR eloge till dom!!!!!



Trackback
RSS 2.0