Mer än vad jag har mäktat med.......

Igår och idag har det varit väldigt, väldigt stressigt på jobbet
och jag har haft jätte, jätte mycket att göra....mer än vad jag egentligen har mäktat med.

Jag har jobbat över någon timme både idag och igår.....för att hinna göra lönerna färdiga.
I normala fall jobbar jag inte över i första taget....för det finns ju faktiskt en anledning
till varför jag är 50% sjukskriven.
Men just nu är jag den enda på jobbet som kan göra lönerna.
Två av mina kollegor är inte på jobbet just nu....av olika anledningar.

Våran nyaste chef, Annica, erbjöd sig att redovisa kontantkassan åt mig idag (gissa om jag
blev förvånad och glad?) ....för att avlasta lite på min börda (som jag uppskattade)
......om jag bara koncentrerade mig på att få lönerna färdiga.
Jag fick visa och tala om lite hur hon skulle gå till väga med redovisningen
(det är också en arbetsuppgift som bara jag kan göra just nu)....och
till sist blev hon klar med den.
Det var bra gjort av henne!

Det var mycket extra jobb med lönerna den här gången.
Jag fick manuellt lägga in avvikande schema för varje dag i mars på
8-9 st personer. Och det är ett tidsödande jobb.

Om det bara var att göra lönerna.....men nej då.....man ska även stå
till tjänst för varje anställd som kommer med frågor och funderingar....och chefer.
Och av någon konstig anledning så är det just vi sånna här stressiga dagar som
de anställda ska ha mest hjälp.
Idag var det många som ville ha pennor av alla dessa slag.....postitblock var
en het vara idag.....gem, reservnycklar till klädskåp, hjälp med kopiering och fax,
pengar från handkassan.....osv.

Jag har inget emot att hjälpa de anställda i normala fall, men vid stressiga dagar
blir man lite frustrerad....man kommer av sig hela tiden....och sen tar det ju lite tid av det man
egentligen håller på med .....men, men....det är bara att bita ihop och hjälpa dom snällt.
Och det brukar gå bra!




Kommentarer
Postat av: Anki

Nej, usch!



Vissa dagar skulle man få mer betalt än andra.

Jag hoppas verkligen att du får det lugnare snart för någon kompensation från företaget är väl inte att få, antar jag.....



Men du skulle ha få nåt iallafall tycker jag, kanske några timmars ledighet eller så.



Nej, detta är så tråkigt när det händer och av någon konstig anledning så händer allt på en och samma gång om man redan har mycket att göra, ungefär som om "han/hon" däruppe/nere vill jävlas lite extra med èn!



Nej, skämt åsido, jag hoppas verkligen att du får ta igen dig snart så att du inte klappar ihop.



Sköt om dig!

Kramiz

2012-04-04 @ 09:47:26
URL: http://anki.superblog.se
Postat av: Jaana

Anki: Ja, jag har då inte hört något om kompensation för att man ställer upp....än i alla fall.

Men jag ska nog fixa till det ändå! :)



Men Annica (nyaste chefen) berömde, var orolig över min axel och tackade jätte mycket för att jag ställde upp...och undrade hur jag mådde. Hon är bra!



Kram!

2012-04-04 @ 20:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0