Det har gått i ett......

Idag har det gått i ett....fram tills nu.

Började dagen med att jobba mina timmar.
Idag var det lite lugnare på jobbet.....

När jag kom hem från jobbet hann jag bara vara hemma en liten stund.
Istället för att sätta mig och sova (som jag nog hade behövt) så åkte jag
och Hasse först hem till mina föräldrar.
Jag skulle hjälpa dom med diverse saker.

Efter det åkte vi till Ludvika.
Först var vi till DollarStore. Jag skulle dit och titta om dom hade några galgar.
Det hade dom, men dom var väldigt tunna (av plast), men jag köpte ändå
två förpackningar. Man får väl ge fan i att hänga något tungt på dom.
Det slank även ner lite annat smått och gott i kundvagnen.

Sen skulle jag till Coop på Lyviksberget för att bara handla lösgodis....till mina
påskägg....och så blev det.
Egentligen har vi kunnat handla andra varor när vi ändå var där, men jag var helt enkelt
så trött och matt (det märktes väl att jag inte hade sovit mig obligatoriska tupplur på
dagen....som jag tydligen behöver mer än vad jag själv tror....) så jag hade ingen lust att
gå runt i affären bland alla andra. Ja, det var rätt så mycket folk i affären.

Och mycket folk var det vid lösgodiset.
Trött som jag var så blev jag väldigt irriterad vid lösgodiset.
Folk fattar ju inte att man ska gå åt samma håll vid lösgodiset!!!!
Alla är så jävla ivriga att plocka i sitt godis så dom går kors och tvärs bland godiset.
Jag vet inte hur många gånger jag fick stå och vänta innan jag kunde flytta mig framåt.
För det var alltid någon som hann komma och täppa igen glappet framför mig (medans
jag stog brevid och plockade i något godis).
Fan va smidigare det skulle gå att fylla en påse om ALLA gick åt samma håll!
Och folk är inte kloka. När jag stog och plockade i godis så nog fan var det någon
som sträckte sig nästan över axeln på mig för att plocka åt sig något godis.....eller så
sträckte dom armen från sidan och grötade i en låda med godis framför en.
Grrrr....jag blir så matt!
Och innan jag hade fyllt mina två påsar så hann jag bli alldeles varm....av värmen
och min bubblande irritation.

Nå väl.....efter Coop åkte vi hemåt. Men vi stannade till en kortis på Lidl.
Jag var in där och köpte lite mer godis.
Passade även på att köpa lte goda rån.........





....... hasselnötsrån. Den bruna förpackningen har jag inte smakat sen förut, men
dom är säkert lika goda som dom andra jag köpte.

När vi väl kom hem så var det bara att börja med middagen.
Idag gjorde vi något som vi aldrig har gjort förut.
Varför vi inte gjort det förut???
Jag vet då varför inte jag har gjort det. Det är väl för att jag inte riktigt gillar det.





Vi gjorde en stek i ugnen....av ryggbiff.....och till det blev det kokt potatis och rödvinsås.
Och det var gott!

Annars är jag lite kräsen när det gäller nötkött (om den ej är kokt ordentligt).
Jag vill inte har segt kött....och det kan det bli ibland när man väljer att steka den
i ugnen eller i pannan.

Maten blev precis färdig tills "Big Brother" började.
Så jag och Johanna satt inne i vardagsrummet och åt våran middag.

Medans steken var i ugnen passade jag på att fixa med påskäggen.





Och det tog sin tid. För jag är så noga med att det ska vara exakt lika mycket godis i äggen
och exakt lika godis. Varför är jag så noga då?

Jooo....påskäggen ska till olika syskonskaror....och de som bor i samma familj ska inte
behöva börja bråka och gnälla över att dom minsann inte fick en viss sorts godis.....osv.
Jag har sett till att det är så rättvist som det bara kan bli.
Sen kanske det blir gnäll för att dom kanske inte tycker om en viss sorts godis....
men det är en annan sak......





Jag fyllde upp sju påskägg med godis och det gick åt en hel del....

Meningen var att jag skulle ha varit iväg idag och lämnat påskäggen.
Men nu är det för sent....vissa av barnen sover redan.....

Ja, ja....det är en dag imorgon med!



Trackback
RSS 2.0