Dagens Nyheter........

 
Dagens Nyheter
 
 När jag var 11-13 år....kommer ej ihåg exakt....så sålde jag Dagens Nyheter på
söndag morgonen.
 
Det började med att det var en karl som kom fram till min kompis i Västansjö
och frågade henne om hon ville börja sälja DN....och sen frågade han mig.
Vi både ville börja sälja och tjäna egna pengar.
 
Jag kommer ej ihåg vad vi fick i lön...men jag tror vi fick lön efter
antal sålda tidningar.....tror jag.....
 
Vi det här laget bodde jag ej längre kvar i Västansjö, utan vi hade flyttat
till villan uppe på berget.....så jag fick en bit till mitt område.
Området jag fick var Gunnars, Ringvägen och en del av Flatenberg.
 
Jag kommer ihåg att jag tyckte det var liiiite pinsamt att ringa på dörrklockorna
till det olika husen. För ibland så väckte jag folk...och dom blev ju inte precis glada över
att det stog en flicksnärta utanför dörren och bara skulle sälja DN.
 
En annan gång när jag ringde på en dörr fick jag till svar att hon stog i duschen
och hon undrade vem det var.
Jag svarade: -Det är jag!
- Och vem fan är du då?, fick jag till svar.
Usch, vad dum jag kände mig då.
Och nej, hon ville inte köpa en tidning! =)
 
Jag kommer faktiskt inte ihåg hur länge jag sålde dessa tidningar.
Men det var nog inte så länge....kanske några månader, ett halvår?
För det var inte så roligt att kliva upp tidigt varje söndag och bege sig ut på
cykeln, oavsett väder och vind, och sen inte få sålt alla tidningar.
Jag fick alltid kvar några tidningar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0