Det gick bättre än vad jag hade förväntat mig.......

Igår kväll lyckades jag slita mig från friidrotten och gå lägga mig i tid.
Jag missade med andra ord Bolt.
Men inte kunde jag sova, trots att jag var trött.
Så jag hade lika gärna kunnat tittat på Bolt.....hundra gånger om.

När jag väl lyckades somna efter flera timmars vridning och vändning i sängen,
så sov jag väldigt dåligt och oroligt.
Men så brukar det ju vara när man ska tillbaka till jobbet igen efter en längre tids ledighet
eller sjukskrivning.....man får inte riktigt någon ro till att sova.....
 
Imorse när väckarklockan ringde var jag trött och jag bävade mig för att
min första arbetsdag efter semestern, och min första arbetsdag på heltid se ett
år tillbaka skulle bli JOBBIG!
 
Men den blev inte så jobbig som jag hade bävat mig för.
Visst, det VAR drygt att komma igång....och jag hade mycket att göra.
Det mesta kändes "jobbigt" och "tungt"......jag hade svårt att koncentrera mig....osv.
Men, men....det har kunnat varit och känts värre.....och jag är trots allt nöjd med den
första arbetsdagen ändå.....att allt gick lättare än vad jag hade förväntat mig.
Skönt det i alla fall!
 
Imorgon är det Hasse tur att våndas över att behöva börja jobba igen, så han lär nog
inte sova så gott inatt....ja, om han är lik mig.
 
Själv hoppas jag på god sömn inatt, för jag känner på mig att morgondagen
kommer nog att bli tuffare.
 
Nu sitter jag och väntar på att friidrotten i OS ska börja.
Men först ska jag leta på ett klipp av 100 meters finalen från igår, med Bolt.
Jag vet att han vann och på en bra tid, men jag vill SE det.
För han är så härlig, fantastisk och speciell, den där Bolt, tycker jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0