Hösttecken........

Idag var jag tillbaka på jobbet igen.
Men jag fick hastigt och lustig slut lite tidigare idag...ja, ta ledigt.
 
Jag och min mamma skulle besöka en begravningsbyrå för att göra
några ärenden inför en kommande begravning som vi ska gå på.
Vi hade tänkt besöka byrån efter det att jag hade slutat jobba, kl. 16.00.
Men då var det en på jobbet som visste att byrån var bara öppen till
kl. 15.00 på dagarna.
Så därför blev det att jag slutade tidigare idag.
 
När jag väl kom hem igen, så var Mattias på väg till Risingbo för att bada.
Hmmm....undra hur varmt/kallt det är i vattnet nu????
Mattias har inte kommit hem än så jag har inte kunnat förhöra honom
om hans badtur.....
 
Nog märker man att hösten håller på att skuffa undan sommaren på
allvar nu....om man så vill det eller inte.
Träden är inte längre klargröna och jämngröna.
Gulnande och bruna blad syns mer och mer på träden.
Löv börjar falla ner från träden och idag har det nästan regnat ner sånt
där smått skräp från träden.
Vet ej vad dom heter?....men dom är trestjärninga, små och gulaktiga.
 
Vattnet i sjöarna såg iskallt ut idag....ja, ni vet....när det är en sån där speciell kall
och mörk blå färg på vattnet.
 
Idag var första dagen som jag satt på mig jackan när jag skulle åka till jobbet....
termometern visade på 6 grader.
Men några långbyxor har jag inte tagit fram än....utan jag kör på med mina
capribyxor så länge det går.
Strumpor har jag inte heller tagit fram än....jag går i mina sandaler utan
strumpor så länge tårna pallar med det.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mia

Du är lika som jag, inga långkalsonger eller strumpor före allhelgonahelgen ;)

Svar: Hahhahahaaa....ja, ungefär. Fast jag har aldrig långkalsonger på mig....bara om vi ska ut med skoter.
Kram!
jagjaana.blogg.se

2012-08-28 @ 11:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0