Jag ville och jag ville inte.......

Idag har vi en varm och solig dag.....solen är riktigt het.
 
På eftermiddagen ringde Hasse till mig och talade om att han var ute på sjön
med båten...ååååh vad skönt.
Han sa även att vi kunde åka ut på sjön när jag kom hem.
Det lät ju toppen!
 
Efter jobbet var jag till sjukgymnasten och fick mig två omgångar av laser.
 
När jag kom hem satt jag och funderade och funderade och velade fram
och tillbaka hur jag skulle göra med båtturen som Hasse hade lovat tidigare idag.
En del av mig ville ut på sjön.....för vi har inte varit ut med båten en endaste gång än....
ja, förutom idag då.
Sen är det ju så varmt så ett svalkande dopp lockade mig....och själva båtturen förstås.
Men sen den andra delen av mig ville inte ut på sjön....för den delen har så ont
i axlarna.....huvudvärk och är trött.
 
Jag vet inte hur många gånger jag bestämde mig för att bli kvar hemma och i
samma stund ångrade jag och ville ut.
Men till sist bestämde jag mig för att vara kvar hemma.
 
Brorsan, Nellie och Molly följde med Hasse och Mattias ut på sjön, och dom
är fortfarande ute....ja, dom åkte ju inte förrens strax efter kl. 18.00.
 
Om jag ångrar att jag blev kvar hemma????
Nej, faktiskt inte....känner mig mosig....och har en sån jävla värk som tar mycket energi
ifrån mig.....så det känns skönt att få vara hemma i lugn och ro....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0