Poker Run....Födelsedag.....Cruising.......

VARNING!
Många bilder i detta inlägg!
 
 
Idag har det gått i ett.
Jag och Hasse har knappt varit hemma....förrens nu ikväll.
 
Jag tog mig en sovmorgon idag, eftersom jag var vaken lite väl länge inatt.
Jag hann knappt vakna innan jag var tvungen att göra iordning mig för att åka
med Hasse och titta på "Poker Run".
 
Först tänkte Hasse åka ut med båten och titta på  båtarna som deltog i "Poker Run",
men sen ågrade han sig och vi tog bilen istället och åkte ner till Söderbärke.
 
 
 
 
Först tänkte vi stå på bron och titta på båtarna när dom kom, men istället gick vi
till det gamla brofästet och tittade därirån.....och drack kaffe och doppade det medhavda fikabrödet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter det att vi hade tittat färdig på "Poker Run" åkte vi hem en snabbis och sen
vidare till Lina och gratulera henne på födelsedagen.
 
 
 
 
Vi var inte dom enda som var hem till Lina och grattade.....det var en hel del
folk där när vi kom.
Vi var där ett bra tag och fikade och pratade.
Och som vanligt bjöds det på en massa gott som Lina hade bakat.
Jag, Molly och Nellie hann även med att rita.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kalasat färdigt så var vi hem igen, en snabbis bara.
Sen åkte vi ner till Heros och tittade på alla bilar som hade samling där för den
kommande cruisingen genom byn.
 
Där på Heros träffade jag på bekanta som jag stog och pratade med ett bra tag....
samtidigt som jag tittade på bilar som kom till samlingen.....och sniffade på avgaserna.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att vi hade varit nere på Heros åkte vi hem ännu en gång, även denna gång en snabbis.
Sen var vi ner till byn och torget....och väntade på att cruising bilarna skulle komma.
 
Det var mycket folk i rörelse i byn.
När vi kom dit var det en grupp som höll på att spela för fullt på scenen.
Många bekanta såg man idag på byn.....
Och i cruisingen var det fem av mina arbetskamrater som var med och åkte
med sina "raggarbilar".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi hade fått nog av alla dessa fina "raggarbilar" ....och när vi började känna av ryggen
och fötterna åkte vi till slut hem och här har vi stannat sen dess.
 
Mattias var ute på byn en sväng med kompisar.
Men dom var inte där så länge.
Skönt att ha honom hemma istället för att han ska ränna nere på byn på kvällstid.
 
Johanna däremot är nere på byn och ränner nu ikväll.
Hon och några tjejkompisar skulle ut på galej.
Det gör dom rätt i!
Nu när det äntligen händer något på byn....och det är är mycket folk ute i rörelse i och
med den pågående "Augustifesten".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0