Gemensam fika........

Idag har vi haft en gemensam födelsedagsfika för Hasse,
Johanna och Mattias.
 
Förmiddagen gick bland annat åt att göra tårtorna.
Japp, jag fick lov att göra två tårtor....en som Mattias ville ha den och
en som Johanna ville ha den.
 
 
 
 
Klockan 14.00 kom mina föräldrar, brorsan, Nellie och Molly.
Det är dom som fortfarande "envisas" med att uppvakta födelsedagsbarnen.....
Hur som haver, så var det både trevligt och roligt besök vi fick.
 
 
 
 
Hasse äääälskar saffransbullar. Det är han ensam om att göra i våran familj.
Brorsan vill som vanligt INTE vara med på bild.......
 
 
 
 
 
 
 
Lat och mest bekväm som jag är, så har jag köpt färdig fika.
Ja, förutom negerbollarna (jaaa, jag veeet....man får egentligen inte kalla dom för det,
men det är det jag alltid har kallat dom för...sen barnsben) och en sort
av pepparkakorna (som min mamma har bakat).
 
 
 
 
Johannas tårta.
Den innehåller mosad banan och marsan.
Sen är den dekorerad med Daim-grädde.
 
 
 
 
Mattias tårta.
Den innehåller jordgubbssylt och marsan.
Dekorerad med grädde och strössel.
 
 
 
 
Det här pysslet köpte jag igår på Rusta.
Det tog vi fram när alla gästerna hade gått....ja, förutom Nellie då.
Hon stannade kvar, för hon ska ju sova över här.
 
 
 
 
 
 
 
Jag, Johanna och Nellie pysslade......med att måla gipsfigurer och sätta
ihop änglar......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mitt i pysslandet blev det dags för kvällsmat.
Nellie ville ha korv-kiosk-mat.
 
 
 
 
Så då var hon och jag ner till "Brandts" och handlade.
Det var första gången som jag var in i den nya "Brandts".....som numera
mer påminner om de andra hamburgarekedjor som finns.
 
Halva Smedjebacken fanns inne i "Brandts"......vi fick köa länge innan vi
ens kom fram till disken för att beställa.
Sen fick vi vänta ett tag på maten.
 
Hmmm....undra om inte den gamla "Brandten" var bättre.....trots att man
fick stå utanför vid en lucka och beställa?????
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0