Ingen julmarknad eller adventspynt......än.......

Idag har vi haft en riktig vinterdag.....med snö på backen, minusgrader och sol.
Termometern visar just nu på -15 grader.
 
Idag är det första advent och julskyltning/julmarknad på byn.
I år fick dom i alla fall ordentligt "julväder"....vitt och kallt.
Det var länge sen det var det.
Jag har inte varit och tänker inte heller gå på julskyltningen....känner inte för det.
 
Visst, det brukar vara mysigt på julskyltningen....med massor av tända
marschaller efter vägarna.....mycket folk i rörelse....julstämningen...osv.
Men nej....i år hoppar jag över det......och håller mig inne i värmen istället.
 
I år är jag/vi lite sena med adventspyntet i fönstrena.
Vi har inte fått upp dom än.....men jag ser, när jag tittar ut, att vissa av grannarna
har inte heller fått upp sitt pynt....än. Så jag/vi är inte ensamma om det.
 
Pyntet kommer upp senare ikväll eller så blir det imorgon det kommer fram.
Ja, det visar sig....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0